Brev:
Pludseligt kræsen
17. august 2009
Alder:
23 mdr.
Pludseligt kræsen
Hej Helen
Josefine har altid været god til at spise varieret, og har gerne villet smage nyt.
Det er helt slut nu..., hvis hun selv kunne vælge spiste hun pasta morgen, middag og aften, samt frugt, næsten alle slags.
... det kan man jo ikke leve af!!
Vi serverer groft brød med pålæg og frugt til morgen, da hun ikke rigtig regner grød længere. Hvor hun før har spist ml 1/2 og 1 hel rugbrød/grovbolle, spiser hun nu meget sjældent morgenmad. Kun frugt.
Vi har selvfølgelig prøvet med andre menuer men - nej, ingen interesse.
I vuggestuen svinger det meget om hun spiser, det kommer an på om det er noget hun kan lide (dvs noget med pasta) Ellers spiser hun bare ikke noget.
Som regel er hun hundesulten når hun kommer hjem fra vuggestuen (ved 15 tiden), så her sørger jeg for at få lidt kød/fisk og grønt i hende. Det lykkes som regel, specielt fisk er hun glad for, men de før så populære grøntsager ryger ud, både kogte og rå.
Til aften sætter hun sig glad til bordet, og siger hun er sulten, men med mindre det er pasta, så mister hun meget hurtigt appetiten.
Det er vel at mærke kun pasta uden sauce, kød, grønt mv der glider ned. Måske med lidt olie eller en klat smør over.
Hun får tilbudt frugt og fx. groft brød til mellemmåltider eller fx yougurt, men spiser ikke så meget af det.
I det mindste er det fiber-grov pasta hun spiser, men jeg synes godtnok det er ved at være træls...
Spørgsmålet er - skal vi simpelthen undgå at servere pasta, så vi "sulter" hende til at spise andet igen, eller skal hun have sin pasta, så hun i det mindste får lidt i maven ??...
Vil du ikke være sød at sætte en madplan op for en to-årig, der iøvrigt heller ikke drikker mælk..
De bedste hilsner
Josefine og Co