Pludseligt kræsen

17. august 2009

Alder:
23 mdr.

Pludseligt kræsen

Hej Helen

Josefine har altid været god til at spise varieret, og har gerne villet smage nyt.

Det er helt slut nu..., hvis hun selv kunne vælge spiste hun pasta morgen, middag og aften, samt frugt, næsten alle slags.

... det kan man jo ikke leve af!!

Vi serverer groft brød med pålæg og frugt til morgen, da hun ikke rigtig regner grød længere. Hvor hun før har spist ml 1/2 og 1 hel rugbrød/grovbolle, spiser hun nu meget sjældent morgenmad. Kun frugt.

Vi har selvfølgelig prøvet med andre menuer men - nej, ingen interesse.

I vuggestuen svinger det meget om hun spiser, det kommer an på om det er noget hun kan lide (dvs noget med pasta) Ellers spiser hun bare ikke noget.

Som regel er hun hundesulten når hun kommer hjem fra vuggestuen (ved 15 tiden), så her sørger jeg for at få lidt kød/fisk og grønt i hende. Det lykkes som regel, specielt fisk er ...

Annonce

... hun glad for, men de før så populære grøntsager ryger ud, både kogte og rå.

Til aften sætter hun sig glad til bordet, og siger hun er sulten, men med mindre det er pasta, så mister hun meget hurtigt appetiten.

Det er vel at mærke kun pasta uden sauce, kød, grønt mv der glider ned. Måske med lidt olie eller en klat smør over.

Hun får tilbudt frugt og fx. groft brød til mellemmåltider eller fx yougurt, men spiser ikke så meget af det.

I det mindste er det fiber-grov pasta hun spiser, men jeg synes godtnok det er ved at være træls...

Spørgsmålet er - skal vi simpelthen undgå at servere pasta, så vi "sulter" hende til at spise andet igen, eller skal hun have sin pasta, så hun i det mindste får lidt i maven ??...

Vil du ikke være sød at sætte en madplan op for en to-årig, der iøvrigt heller ikke drikker mælk..

De bedste hilsner
Josefine og Co

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet